Voor mij was 2020 een van de meest interessante jaren ‘ooit’ op werkgebied. Ervaringen uit het verleden kwamen weer van pas. En door te moeten anticiperen en inspelen op corona, lock-down en thuiswerken, kwamen daar nieuwe ervaringen bij.

Waar ik in 2020 heel blij van werd, was de bevestiging tijdens mijn opdrachten dat de inhoud van waar je bedrijf of organisatie echt mee bezig is, de beste basis is voor externe publiciteit. Bij DAS was dat bijvoorbeeld de juridische deskundigheid, die ook ‘in tijden van corona’ van toegevoegde waarde was in veel media. En bij ABN AMRO Bank N.V. de kennis & expertise van onder meer beleggingsstrategen, sectoreconomen, maar ook individuele bankmedewerkers.

Het liet me (opnieuw) zien dat ‘inhaken’ toch echt een te platte benadering is van PR, mediarelaties en woordvoering. Er kan zo veel meer en beters dan het kluitjesvoetbal dat daar uit volgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *